۱۹ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۴۱

پيله ور:

پارك علم و فناوري خراسان شمالي مرجع صدور محصولات شركت‌هاي دانش بنيان در آسیا شد

پارك علم و فناوري خراسان شمالي مرجع صدور محصولات شركت‌هاي دانش بنيان در آسیا شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: رئيس پارك علم و فناوري خراسان شمالي گفت: پارك علم و فناوري این استان به عنوان یکی از مراجع صدور محصولات شركت هاي دانش بنيان در حوزه آسيايي انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علي اصغر پيله‌ور ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با گذشت دو سال از تاسيس پارك علم و فناوري استان و تلاش‌های صورت گرفته، این مرکز همراه با پنج استان ديگر به عنوان یکی ازمراجع صدور محصولات شركت هاي دانش بنيان كشور به حوزه آسياي میانه انتخاب شد.

وی افزود: 80  درصد فعاليت‌های پارك علم و فناوري این استان را در حوزه كشاورزي و 20 درصد در حوزه صنعت انجام می‌شود.

پیله ور از اتمام طرح جامع پارك علم و فناوري تا اردبيهشت ماه سال آينده و اتمام ساختمان ستادي تا پايان خردادماه سال آتي خبر داد و گفت: در حال حاضر دو مركز رشد جامع بجنورد و مركز رشد كشاورزي در شيروان فعاليت دارند و به زودی سومين مركز رشد در شهرستان اسفراين راه اندازی خواهد شد.

پيله ور با اشاره به فعاليت مراكز رشد پارك علم و فناوري در استان گفت: هم اكنون در مركز رشد جامع بجنورد 11 واحد فناور و در شيروان سه واحد فناور مستقل مشغول به فعالیت هستند.

وي با اشاره به فعاليت كانون‌هاي شكوفايي خلاقيت در استان عنوان كرد: اين كانون‌ها از دانش آموزان و افراد خلاق حمايت مالي مي‌كند تا زمينه پيشرفت اين افراد فراهم شود.

پليه‌ور دانشگاه آزاد اسلامي بجنورد، پژوهش سراي دانش آموزي بجنورد، مراكز فني و حرفه اي استان و دانشگاه جامع علمي كاربري بجنورد و شيروان را محل استقرار كانون هاي شكوفايي خلاقيت عنوان كرد.

وي افزود: از مجموع يك ميليارد تومان اعتبارات مورد نياز پارك علم و فناوري این استان، در سال جاري تنها 650 ميليون تومان آن تخصيص داده شده است.

پیله‌ور با تاكيد بر اينكه يكي از دغدغه هاي مهم و اصلي پارك علم و فناوري خراسان شمالي بحث اشتغال است، اظهار داشت: در حال حاضر 79 نفر داراي تحصيلات دانشگاهي در واحدهاي فناوري این استان مشغول به فعاليت هستند.

رئيس پارك علم و فناوري خراسان شمالي  با اشاره به اينكه پارك علم و فناوري استان از افراد خلاق حمايت می کند، گفت: تاكنون 20 واحد و شركت تحت حمايت مالي سه میلیارد ریالی در پارك علم و فناوري استان قرار گرفته اند؛ همچنين تفاهم نامه اي جهت حمايت از شركت‌ها و واحدها با صندوق مهر امام رضا(ع) به ارزش 9 میلیارد ریال منعقد شده است.

رئيس پارك علم و فناوري خراسان شمالي در پايان اين نشست، حضور در عرصه هاي بين اللملي، برگزاري سه نمايشگاه بين المللي، شركت در نمايشگاه فناوري هاي پيشرفته تركمنستان، برگزاري جشنواره ايده هاي برتر و... را از اقدامات پارك علم و فناوري استان  در سال جاری برشمرد.

به گفته وی هم اکنون 300 شرکت دانش بنیان در سطح کشور مشغول انجام فعالیت در زمینه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و آی‌تی است.

کد خبر 2253421

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha